base64Hash

Heeft u nog vragen?

Heeft u nog vragen, bijvoorbeeld over het boekingsproces of de betaling?

Bekijk hieronder de meestgestelde vragen van onze klanten. Misschien vindt u dan al direct een antwoord op uw vraag.

Coronavirus - Informatie

Waar moet ik aan denken voordat ik ga reizen?

Informeer uzelf voor elke reis over de reis- en veiligheidsregels in het land van bestemming.


Algemene informatie over de huidige situatie is te vinden op website van de Rijksoverheid.

Is er iets waarover ik moet nadenken als ik de komende maanden wil reizen?

Wanneer u wilt boeken: Informeer uzelf over de reis- en veiligheidsregels van het land van bestemming. De situatie kan dagelijks veranderen en het is uw persoonlijk besluit om wel of niet te reizen. Als u vragen heeft over een verblijf of u wilt telefonisch boeken, onze klantenservice helpt u graag verder: [email protected] / +31 20 299 3657


Wanneer u al hebt geboekt: Let op hoe de situatie zich ontwikkelt en informeer uzelf over de reis- en veiligheidsregels in het land van bestemming. In geval van een officiële reiswaarschuwing hebben verschillende van onze partners speciale annulerings- en wijzigingsprocedures voor boekingen opengesteld. Neem bij vragen contact op met onze klantenservice:

[email protected] / +31 20 299 3657

Hoe kan ik mijn boeking wijzigen of annuleren?

Annuleringen of wijzigingen in boekingen moeten over het algemeen schriftelijk worden ingediend, per e-mail of via ons online contactformulier. Vermeld uw boekingsreferentie en houd rekening met annuleringskosten. We zullen uw annulering of wijziging tijdens kantooruren verwerken (Maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 13:00 u, 14:00 en 18.00 u).

Kan ik een verblijf reserveren of tijdelijk reserveren?

Een verblijf kan niet (tijdelijk) worden gereserveerd. Casamundo biedt een overzicht van accommodaties van verschillende partnerwebsites en verhuurt zelf geen accommodaties.

Vragen vóór het boeken

1. Is deze vakantiewoning nog beschikbaar?

De beschikbaarheidskalender van de vakantiewoningen wordt dagelijks bijgewerkt en geeft aan of een accommodatie nog beschikbaar is. De groene data zijn doorgaans nog beschikbaar en de rode data zijn reeds geboekt.

De beschikbaarheid kunt u eenvoudig en in real-time bekijken. Daarvoor klikt u simpelweg op de gewenste reisdata en voert u onder de kalender het aantal gasten in. Wanneer vervolgens de prijs verschijnt is de accommodatie beschikbaar! Wanneer de accommodatie niet beschikbaar gedurende de geselecteerde periode dan ziet u daarentegen de volgende melding: „Het is helaas niet mogelijk de geselecteerde periode te boeken“. In dat geval kunt u controleren of er specifieke aankomst- en vertrekdagen voor de accommodatie zijn, die dagen zijn donkergroen gemarkeerd in de kalender.

2. Kan ik ook vrijblijvend informeren of de vakantiewoning nog beschikbaar is?

Sie können jederzeit erkennen, ob das Objekt noch buchbar ist, indem Sie auf Ihr Reisedatum klicken, die Reisedauer auswählen und die mitreisenden Personen angeben. Erscheint nun der Preis, ist die Unterkunft auch buchbar!

In einigen Fällen, gerade in der Hauptsaison, muss die Buchung noch einmal vom Vermieter rückbestätigt werden. Ob dies notwendig ist, können Sie Ihrer Vorab-Bestätigung entnehmen, die Sie von uns per E-mail erhalten. Eine solche Buchungsanfrage ist in jedem Fall verbindlich!

3. Kan ik uitsluitend van zaterdag tot zaterdag boeken? Hoe zit het met andere aankomst- en vertrekdagen?

De aankomst- en vertrekdagen verschillen van vakantiewoning tot vakantiewoning. In veel gevallen is de standaardreistijd van zaterdag tot zaterdag, dit ziet u dan ook in de kalender van de accommodatie. De aankomst- en vertrekdagen in de beschikbaarheidskalender zijn in donkergroen aangegeven.

Wilt u een accommodatie met andere aankomst- of vertrekdagen of een kort verblijf boeken? In sommige gevallen, meestal in het laagseizoen, is kunnen we dit bindend bij de verhuurder voor u aanvragen. Neem daarvoor contact op met onze klantenservice.

Belangrijk: In onze zoekmachine kunt u eenvoudigweg uw gewenste reistijd instellen. De getoonde resultaten kunnen dan geboekt worden op uw gewenste aankomstdatum.

4. Worden kinderen, peuters en baby's als gasten meegeteld?

Ook baby's, peuters en kinderen worden als volwaardige gasten geteld. Uitzonderingen worden specifiek in de beschrijving vermeld.

Het maximum aantal personen staat bij elke accommodatie aangegeven en mag om verzekeringstechnische redenen niet overschreden worden. Uitzonderingen behoeven de voorafgaande goedkeuring van de eigenaar (zie vraag 5.).

5. Mag ik met meer personen komen?

In vele gevallen kan dit bindend bij de verhuurder worden aangevraagd. De reservering wordt dan pas bevestigd op de voorwaarde dat de verhuurder het aantal personen accepteert. Neemt u hiervoor contact op met onze klantenservice.

Belangrijk: Sommige verhuurders vragen een vergoeding bij overbezetting. Uiteraard wordt u hiervan tijdens het boeken op de hoogte gesteld.

6. Mag ik huisdieren meenemen?

In de beschrijving van de vakantiewoning staat aangegeven of één of meerdere huisdieren zijn toegestaan. De term „huisdieren“ heeft over het algemeen betrekking op honden.

Indien het is toegestaan meerdere huisdieren mee te brengen of wanneer het gaat om katten of andere kleine huisdieren, dan moet uw boeking bindend bij de verhuurder worden aangevraagd. Neemt u hiervoor contact op met onze klantenservice.

Belangrijk: Indien niet alle meegebrachte huisdieren van tevoren in de boeking staan aangegeven dan heeft de verhuurder het recht u de toegang tot het vakantiehuis te weigeren!

7. Hoe kan ik een speciaal verzoek indienen, bijvoorbeeld met betrekking tot de ligging van de woning?

Vanzelfsprekend geven wij de wensen van onze klanten graag door aan de verhuurder. Let er echter op dat deze verzoeken vrijblijvend zijn en dat deze ondanks alle inspanningen van de verhuurder niet altijd kunnen worden voldaan. Neemt u hiervoor contact op met onze klantenservice.

8. Kan ik een vakantiewoning vrijblijvend reserveren?

Niet-bindende reserveringen zijn momenteel niet mogelijk.

9. Ik ben geïnteresseerd in het huren voor de lange termijn, wat moet ik doen?

Een verblijf van meer dan vier weken dient altijd bij de verhuurder te worden aangevraagd. Dit geldt in het bijzonder voor een zakelijk langdurig verblijf. Neem in dat geval even contact op met onze klantenservice, wij vragen dan vrijblijvend de prijs voor uw aan. Houdt er rekening mee dat wij hiervoor de aankomst- en vertrekdatum nodig hebben.

Vragen over het boekingsproces

1. Hoe boek ik een accommodatie?

U kunt op elk moment gemakkelijk online boeken. Op de pagina van de vakantiewoning vindt u onderaan het boekingsformulier. Wanneer u alle noodzakelijke gegevens in het boekingsformulier hebt ingevuld en de algemene voorwaarden hebt geaccepteerd, klik dan op de groene reserveringsknop. Indien er nog informatie ontbreekt, wordt dit rood markeert. Na een succesvolle afronding ziet u de bevestigingspagina.

Natuurlijk nemen we uw boeking ook graag telefonisch in ontvangst. U kunt ons dagelijks bereiken van 9 tot 17.30 uur via +31 (0) 20 299 3657. Houd er rekening mee dat telefonische reserveringen net als online boekingen bindend zijn!

2. Kan ik ook zonder een e-mailadres een vakantiewoning boeken?

Meestal ontvangt u de voorlopige ontvangstbevestiging, de boekingsbevestiging en reisdocumenten per e-mail. Daarom kunnen wij helaas niet zonder uw e-mailadres.

U kunt natuurlijk eventueel gebruik maken van het e-mailadres van een familielid, vriend of kennis, als deze persoon hiermee akkoord gaat en u zo toegang geeft tot de verzonden documenten.

3. Wat gebeurt er na de boeking?

Doorgaans ontvangt u direct na het boeken een voorlopige ontvangstbevestiging van Casamundo en kort daarna een bevestiging van de aanbieder van de accommodatie. Indien er een bevestiging van de verhuurder ter plaatse nodig is, krijgt u eerst een orderbevestiging en na 2-3 dagen volgt de definitieve boekingsbevestiging als de verhuurder de boeking heeft bevestigd.

Wanneer de laatste betaling is ontvangen, krijgt u ongeveer twee tot vier weken voor vertrek de voucher inclusief de adres van de vakantiewoning, een routebeschrijving en de contactgegevens van de sleutelhouder.

4. Heb ik de vakantiewoning echt definitief geboekt?

Als de boeking is geregistreerd in ons systeem wordt u automatisch doorgestuurd naar de bevestigingspagina. Tegelijkertijd ontvangt u een bevestiging van ons per e-mail. Over het algemeen ontvangt u na 2-3 dagen de definitieve bevestiging van de desbetreffende aanbieder.

Belangrijk: Geen bevestiging ontvangen? Controleer dan uw e-mail inbox maar ook de map met spam of ongewenste e-mail. Als u de e-mail nog steeds niet kunt vinden, neem dan contact met ons op zodat wij uw e-mailadres kunnen controleren.

5. Waarom lukt mijn boeking niet?

Dat kan aan verschillende dingen liggen. Controleer alstublieft of:

  • Een prijs voor de geselecteerde data en aantal gasten wordt getoond
  • Alle gegevens in het boekingsformulier correct en volledig zijn ingevuld
  • U de algemene voorwaarden heeft geaccepteerd door het hokje aan te vinken

Wordt geen prijs aangetoond dan is de accommodatie eventueel al bezet of zijn de geselecteerde aankomst- en vertrekdagen niet mogelijk. Ook onvolledige of ongeldige betalingsgegevens kunnen foutmeldingen veroorzaken. Lukt de boeking niet? Neem dan contact op met onze klantenservice, zij helpen u graag verder bij uw boeking.

Vragen over de prijs en betaling

1. Is de prijs per persoon of per week?

Na het invoeren van de aankomstdatum, de verblijfsduur en het aantal personen ziet u de prijs voor de gehele reisduur en het aantal reizigers.

2. Hoe en wanneer betaal ik mijn vakantiewoning?

De betaalmethoden verschillen per accommodatie en aanbieder. Gedetailleerde informatie over de beschikbare betaalmethode van de vakantiewoning vindt u op de pagina van de vakantiewoning onder de kop “Hoe wilt u betalen?”. Dit vindt u na de beschrijving van de accommodatie onder het boekingsformulier. Informatie over de betaalmethoden vindt u ook in de Algemene Voorwaarden van de accommodatie.

Over het algemeen wordt na de boeking om een aanbetaling tussen 20% en 30% gevraagd. Het overige bedrag dient 4 tot 7 weken voor vertrek te worden betaald of kan soms ter plaatse worden voldaan.

3. Moet ik mijn creditcardgegevens invullen?

Indien de enige betaalmethode onder de kop „Hoe wilt u betalen?“ creditcard is, dan zijn uw creditcardgegevens nodig voor de reservering. De creditcardgegevens hoeven niet overeen te stemmen met de contactgegevens die u in het boekingsformulier invult.

De betalingvoorwaarden zijn vastgelegd door de aanbieder van de vakantiewoning, uitzonderingen zijn daarom helaas niet mogelijk. Indien u geen creditcard heeft, dan zoekt onze klantenservice graag een alternatieve accommodatie voor u waarbij wel andere betalingsmogelijkheden worden geaccepteerd. Onze contactgegevens vindt u hier.

Belangrijk: Last minute boekingen kunt u vaak alleen met een creditcard betalen.

4. Worden mijn gegevens echt veilig overgedragen?

Casamundo maakt gebruik van het zogenaamde Hypertext Transfer Protocol Secure (Secure Hypertext Transfer Protocol), oftewel HTTPS. Dit zorgt ervoor dat uw gegevens gecodeerd en veilig worden verzonden. U herkent het gebruik van HTTPS door naar de URL te controleren van de internetpagina waar u uw gegevens invoert. De URL moet dan beginnen met ‘https’, bijvoorbeeld: https://www.casamundo.nl/cm_object/?object=1040870&persons=2.

Geeft u uw gegevens liever telefonisch door dan worden uw gegevens veilig ingevoerd en in dezelfde beveiligde vorm verzonden.

Belangrijk: Stuur ons uw creditcardgegevens vanwege veiligheidsoverwegingen nooit per e-mail toe.

5. Wanneer en aan wie betaal ik de waarborgsom?

De borg wordt meestal contant betaald, maar soms met creditcard. De borg wordt betaald bij de eigenaar of de sleutelhouder. In de beschrijving van de accommodatie vindt u hier meer informatie over. Indien u de waarborgsom vooraf heeft betaald, dan krijgt u die ongeveer 2 weken na vertrek weer terug.

Belangrijk: Vaak worden eventuele bijkomende kosten gelijk met de waarborgsom verrekend. Dan krijgt u uw borg verminderd met het bedrag van de bijkomende kosten terug.

6. Hoe hoog zijn de bijkomende kosten?

Indien de bijkomende kosten niet in een vast tarief of als pakket zijn vastgelegd, dan is het bedrag afhankelijk van uw gebruik. Hoe hoog deze kosten uiteindelijk zijn hangt af van het vakantieland, de tijd van het jaar en de voorzieningen van accommodatie. Wij raden u aan bij de sleuteloverdracht samen met de verhuurder de stand van de teller te noteren.

Belangrijk: Wanneer in de algemene voorwaarden of in de beschrijving van de accommodatie geen bijkomende kosten worden vermeld, dan zijn er ook geen bijkomende kosten.

7. Hebben jullie ook vroegboekprijzen of aanbiedingen?

Natuurlijk hebben wij ook vroegboek-, last minute- en vele andere aanbiedingen! Deze worden voortdurend bijgewerkt en zijn in de totale prijs inbegrepen.

Belangrijk: Nadat u de reisperiode, verblijfsduur en het aantal personen heeft ingevoerd wordt de actuele prijs weergegeven onder de beschikbaarheidskalender van de vakantiewoning.

Vragen over de accommodatie

1. Waar vind ik het adres van de accommodatie?

De privacy van de eigenaar vinden we bij Casamundo belangrijk. Daarom ontvangt u het exacte adres van de woning samen met de reisdocumenten ongeveer twee tot vier weken voor vertrek.

2. Hoe laat mag ik aankomen en hoe laat moet ik vertrekken?

De aankomsttijd is doorgaans tussen 15:00 en 18:00 uur. Bij vertrek dient u de woning uiterlijk om 10:00 uur te verlaten. De exacte aankomst-en vertrektijden vindt u in de reisdocumenten of bekijk de algemene voorwaarden van de accommodatie onderaan op de pagina van de vakantiewoning.

Belangrijk: Afwijkingen van deze tijden zijn mogelijk maar dienen door de verhuurder te worden bevestigd. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

3. Welke zaken behoren tot de basisuitrusting van de vakantiewoning en wat moet ik zelf meebrengen?

Een vakantiewoning is doorgaans uitgerust met servies, pannen, bestek, simpel kookgerei en minimaal 2 kookplaten. Andere keukenartikelen en producten behoren niet tot de standaard uitrusting zoals een koffiezetapparaat, blender, eierkoker, magnetron, oven, slacentrifuge, kruiden, toiletpapier of schoonmaakmiddelen. Deze spullen dienen zelf meegebracht te worden, tenzij deze in de beschrijving van de vakantiewoning staan vermeld.

Beddengoed, handdoeken en theedoeken dienen ook zelf meegebracht te worden, tenzij anders vermeld.

4. Wie is verantwoordelijk voor de eindschoonmaak?

Meestal staat in de beschrijving van de accommodatie of een eindschoonmaak is inbegrepen of dat deze kan worden geboekt tegen een meerprijs. Als er niets wordt vermeld, dan dient de eindschoonmaak meestal zelf te worden uitgevoerd.

Belangrijk: De eindschoonmaak is geen vervanging voor de basisreiniging! De vakantiewoning dient altijd schoon en opgeruimd te worden verlaten.

5. Waar vind ik de algemene voorwaarden voor mijn vakantiewoning?

De algemene voorwaarden vindt u onder de beschrijving van de accommodatie wanneer u klikt op de link ‘algemene voorwaarden’. Die link vindt u onder de boekingsknop „Ja, ik heb de algemene voorwaarden voor dit object gelezen en ga hiermee akkoord”.

Houd er rekening mee dat de algemene voorwaarden van accommodatie tot accommodatie variëren!

Vragen na de boeking

1. Wanneer ontvang ik de reisdocumenten?

Uw reisdocumenten waaronder de huurvoucher ontvangt u na ontvangst van de laatste betaling, ongeveer twee tot vier weken voor vertrek. Dit omvat ook het exacte adres van de vakantiewoning, de routebeschrijving en de contactgegevens van de verhuurder of van de plaatselijke serviceprovider.

Belangrijk: Neem de uitgeprinte voucher mee op vakantie! Wanneer u uw reisdocumenten vergeet kunnen wij bijvoorbeeld buiten de openingstijden van onze lokale partners niet garanderen dat wij u deze gegevens nogmaals kunnen verstrekken.

2. Wat moet ik doen als ik wil omboeken?

Om uw boeking te veranderen kunt u ons schriftelijk per e-mail of via ons contactformulier te informeren. Geef hierbij uw reserveringsnummer aan. Omboekingen gebeuren altijd op aanvraag en zijn vaak alleen mogelijk tegen een vergoeding.

De tarieven voor het omboeken staan in het algemeen in de algemene voorwaarden. Indien voor een omboeking betaalt dient te worden, dan wordt u hierover door onze klantenservice geïnformeerd.

3. Hoe kan ik mijn boekingsgegevens veranderen?

Een correctie van de contactgegevens of het aantal personen (die de maximale bezetting niet overschrijden) is in de meeste gevallen geen probleem. Neemt u hiervoor contact op met ons serviceteam en geeft u de correcte informatie door.

Belangrijk: Heeft u per ongeluk het verkeerde vakantiehuis geboekt of de verkeerde data ingevuld, neemt u dan DIRECT contact met ons op! Wanneer u zich direct na het invoeren van de onjuiste data meldt, is het verwijderen van de boeking in veel gevallen nog mogelijk. In alle andere gevallen dient uw boeking gewijzigd of geannuleerd te worden waaraan kosten verbonden kunnen zijn.

4. Ik wil mijn boeking annuleren, wat nu?

Annuleringen dienen over het algemeen schriftelijk te worden gedaan, per e-mail of via ons online contactformulier. Vermeld daarbij altijd uw reserveringsnummer en houd er rekening mee dat annuleringskosten in rekening kunnen worden gebracht. De annuleringskosten kunt u vinden in de algemene voorwaarden onder de beschrijving van de vakantiewoning.

Wanneer u annuleringskosten dient te betalen dan worden deze verrekend met het bedrag dat u al betaald heeft. De annuleringsbevestiging en de annuleringsfactuur ontvangt u van de desbetreffende aanbieder van de vakantiewoning.

Belangrijk: Indien u een reisannuleringsverzekering heeft afgesloten en de reis annuleert met een reden die verzekerd is (bijvoorbeeld ziekte of werkloosheid), dan worden de annuleringskosten die u heeft gemaakt vergoed door uw verzekeringsmaatschappij.

Vragen over beoordelingen

1. Hoe komen de accommodatiebeoordelingen tot stand?

Onze beoordelingen worden berekend op basis van beoordelingen die klanten naar ons, een van de bedrijven binnen onze groep of de aanbieders (onze partners) hebben gestuurd voor een bepaalde accommodatie.

Dit zijn ook de drie partijen die klanten vragen om beoordelingen in te dienen na hun reis.

Om er zeker van te zijn dat we alleen authentieke beoordelingen ontvangen van klanten die daadwerkelijk een accommodatie hebben geboekt, accepteren we alleen inzendingen via speciaal voorbereide links die naar deze klanten zijn verzonden.

2. Hoe wordt de algehele beoordeling berekend?

De algehele beoordeling (weergegeven als sterren, als waarde tot maximaal 5,0/5,0 of gecategoriseerd in termen als "uitstekend"/"zeer goed") is de gemiddelde waarde van alle beoordelingen die we hebben ontvangen voor die specifieke accommodatie.

Elke beoordeling telt even zwaar. Geen enkel ander criterium beïnvloedt het resultaat op enige wijze.

Het aantal verzamelde beoordelingen wordt tussen haakjes weergegeven, indien mogelijk.

3. Zijn er bepaalde categorieën die een rol spelen bij het berekenen van beoordelingen?

In het geval dat een klant een beoordeling indient die in verschillende categorieën is onderverdeeld, worden deze met gelijk gewicht meegewogen.

Hierdoor dragen alle categorieën in gelijke mate bij aan de algehele beoordeling.

Op onze detailpagina van de accommodatie wordt de score opgesplitst in hun respectieve categorieën, zoals netheid, voorzieningen, locatie.

4. Kan ik zien wanneer een beoordeling is ingediend en door wie?

Als een beoordeling naar ons wordt verzonden in tekstvorm, tonen we de datum van indiening van die beoordeling op onze detailpagina.

We laten geen namen zien van klanten die een beoordeling indienen.

We tonen echter wel aanvullende informatie van deze klanten op onze detailpagina, zoals "stel" of "familie", indien beschikbaar.

Kun je de informatie die je nodig hebt niet vinden in de omschrijving van de accommodatie of in ons Helpcentrum?

Bel ons op +31 (0) 20 299 3657.

We staan voor je klaar!


(Alle tijden worden vermeld in CEST)

Maandag - vrijdag: 10.00 uur - 18.00 uur

Houd er rekening mee dat de openingstijden op feestdagen in Duitsland kunnen afwijken.

image-tag