Om u beter van dienst te zijn maken we gebruik van cookies | Verberg deze melding 
-

Openingstijden


Ma t/m Vri: 09:00 - 18:00

Za - Zo: 10:00 - 18:00

gratis oproep

Heeft u nog vragen?

Hieronder staan de belangrijkste punten in verband met uw vakantie met Casamundo opgesomd:

Vragen vóór het boeken

1. Is deze vakantiewoning nog beschikbaar?

De beschikbaarheidskalender wordt dagelijks bijgewerkt en geeft aan of een object nog beschikbaar is. De groene data zijn doorgaans nog beschikbaar, de rode data zijn reeds geboekt, de gele data zijn beschikbaar op aanvraag en moeten door de eigenaar bevestigd worden.

Voor het aanvragen van de beschikbaarheid in real-time, klinkt u simpelweg op de gewenste data en voert u onder de kalender het aantal reizigers in.Verschijnt vervolgens de prijs, dan is de accommodatie beschikbaar! Verschijnt er echter een foutmelding, bijv. „Geen boeking mogelijk voor de gekozen periode!“, dan is het niet mogelijk het object voor de gekozen periode te boeken. Controleer of er specifieke aankomst- en vertrekdagen zijn. Deze staan in de kalender in het donkergroen aangegeven en zijn onderstreept.

2. Kan ik ook vrijblijvend informeren of het object nog beschikbaar is?

U kunt te allen tijde inzien of het object nog beschikbaar is door te klikken op de data, de reisduur te selecteren en het aantal personen aan te geven. Verschijnt vervolgens de prijs, dan is de accommodatie beschikbaar!

In sommige gevallen, vooral in het hoogseizoen, dient de reservering nogmaals bevestigd te worden door de verhuurder. Of dit nodig is kunt u vinden in de voorlopige bevestiging, die u via een e-mail van ons ontvangt. Een dergelijk verzoek is dus in elk geval niet bindend!

3. Kan ik uitsluitend van zaterdag tot zaterdag boeken? Hoe zit het met andere aankomst- en vertrekdagen?

In het hoofdseizoen vanaf medio juni tot eind augustus, en in de vakantieperiode waarin er veel vraag is, zijn de aankomst- en vertrekdagen alleen mogelijk zoals het in de online beschikbaarheidskalender in het donkergroen staat aangegeven. In het laagseizoen kan gedurende de week ook een flexibel of een kort verblijf bindend bij de verhuurder worden aangevraagd. Neem daarvoor contact op met onze klantenservice.

Tip: In onze zoekmachine kunt u klikken op „Naar zoeken met dagelijkse aankomst en vertrek". U selecteert dan uw exacte aankomstdatum en klikt op „Zoeken“. De getoonde resultaten kunnen dan geboekt worden op uw gewenste aankomstdatum.

4. Worden kinderen, peuters en baby's als volwaardige deelnemers geteld?

Ook baby's, peuters en kinderen worden als volwaardige deelnemers geteld. Uitzonderingen worden specifiek in de beschrijving vermeld.

Het maximum aantal personen staat bij elke accommodatie aangegeven en mag door verzekeringstechnische redenen niet overschreden worden. Uitzonderingen behoeven de voorafgaande goedkeuring van de eigenaar (zie vraag 5.).

5. Mag ik met meer personen komen?

In vele gevallen kan een overbezetting bindend bij de verhuurder worden aangevraagd. De reservering wordt dan pas bevestigd op de voorwaarde dat de verhuurder het aantal personen accepteert. Neemt u hiervoor contact op met onze klantenservice.

Tip: Sommige verhuurders vragen voor de overbezetting een vergoeding. Uiteraard wordt u hiervan tijdens het boeken op de hoogte gesteld.

6. Kan ik mijn huisdieren meenemen?

Of één of meerdere huisdieren zijn toegestaan is aangegeven in de beschrijving van het object. Als er een pictogram van een hond staat, dan zijn huisdieren niet toegestaan. De term „huisdieren“ heeft over het algemeen betrekking op honden.

Indien het is toegestaan meerdere huisdieren mee te brengen of wanneer het gaat om katten of andere kleine dieren, dan moet uw boeking bindend bij de verhuurder worden aangevraagd. Neemt u hiervoor contact op met onze klantenservice.

Tip: Indien niet alle meegebrachte huisdieren van tevoren in de boeking staan aangegeven dan heeft de verhuurder het recht u de toegang tot het vakantiehuis te weigeren!

7. Hoe kan ik een speciaal verzoek, bijvoorbeeld met betrekking tot de ligging van de woning, aanvragen?

Vanzelfsprekend geven wij de wensen van onze klanten graag door aan de verhuurders. Let er echter op dat deze verzoeken vrijblijvend zijn en dat deze ondanks alle inspanningen van de verhuurder niet altijd kunnen worden voldaan. Neemt u hiervoor contact op met onze klantenservice.

8. Kan ik een vakantiewoning vrijblijvend reserveren?

Een aantal vakantiewoningen kunt u vrijblijvend voor 1-3 dagen reserveren. Neemt u daarvoor contact op met onze klantenservice. Wij controleren graag voor u of en hoe lang het object voor u kan worden vastgehouden.

Tip: Voor deze optie zijn alle relevante data, zoals de aankomstdatum, aantal reizigers en huisdieren en uw persoonlijke informatie nodig.

9. Ik ben geïnteresseerd in het huren voor de lange termijn, wat moet ik doen?

Een verblijf van meer dan vier weken dient altijd bij de verhuurder te worden aangevraagd, dit geldt in het bijzonder voor een professioneel langdurig verblijf. Neemt u daarvoor simpelweg contact op met onze klantenservice, wij vragen dan vrijblijvend de prijs voor uw aan. Houdt u er rekening mee dat wij hiervoor de exacte vertrek- en aankomstdatum nodig hebben.

Vragen over het boekingsproces

1. Hoe kan ik een boeking doen?

U kunt op elk moment gemakkelijk online boeken! Onder de objectbeschrijving staat het boekingsformulier: voert u simpelweg alle noodzakelijke gegevens in, accepteer de voorwaarden van de accommodatie en klikt op de groene reserveringsknop. Indien er nog informatie ontbreekt, dan wordt deze rood markeert. Na een succesvolle voltooiing ziet u de bevestigingspagina.

Natuurlijk nemen we uw boeking ook graag telefonisch in ontvangst. U kunt ons dagelijks van 8 tot 21 uur bereiken via het gratis servicenummer 0800 – 444 4022 of vanuit het buitenland via +31 13 850 60 63. Houdt u er rekening mee dat telefonische reserveringen net als online boekingen bindend zijn!

2. Kan ik ook zonder een e-mailadres een boeking doen?

Meestal ontvangt u de de voorlopige bevestiging en vaak ook de boekingsbevestiging en reisdocumenten per e-mail, wij kunnen dus niet zonder uw e-mailadres.

U kunt natuurlijk ook als alternatief gebruik maken van het e-mailadres van een familielid, vriend of kennis, als deze persoon hiermee akkoord gaat en u toegang geeft tot de verzonden documenten.

3. Hoe is het proces na de boeking?

Doorgaans ontvangt u direct na het boeken een voorlopige bevestiging van Casamundo en kort daarna een bevestiging van de desbetreffende aanbieder. Indien er een bevestiging van de verhuurder ter plaatse nodig is dan krijgt u een orderbevestiging en na 2-3 dagen de definitieve boekingsbevestiging, op voorwaarde dat de verhuurder de boeking heeft bevestigd.

Na de ontvangst van de laatste betaling ontvangt u ongeveer twee tot vier weken voor vertrek ontvangt u de voucher met daarbij de route naar uw vakantiewoning en het bijbehorende adres.

4. Heb ik de vakantiewoning echt definitief geboekt?

Als de boeking is geregistreerd in het systeem wordt u doorgestuurd naar de bevestigingspagina. Op hetzelfde moment ontvangt u een bevestiging van ons per e-mail. Over het algemeen ontvangt u na 2-3 dagen de definitieve bevestiging van de desbetreffende aanbieder.

Tip: Ontvangt u geen bevestiging? Kijkt u dan in uw inbox in de spam-map. Als u de e-mail nog steeds niet kunt vinden, neemt u dan contact met ons op zodat wij uw e-mailadres samen met u kunnen controleren.

5. Hoe komt het dat mijn boeking niet functioneert?

Controleert u alstublieft of:

  • - Een prijs aan u wordt getoond,
  • - alle informatie correct en volledig is ingevuld en
  • - de voorwaarden zijn geaccepteerd door het hokje aan te vinken.

Wordt u geen prijs getoond dan is het object al bezet of zijn de geselecteerde aankomst- en vertrekdagen dus niet mogelijk. Ook onvolledige of ongeldige betalingsgegevens leiden vaak tot foutmeldingen. Wendt u zich in een dergelijk geval tot onze klantenservice.

Vragen met betrekking tot de prijs en de betaling

1. Is de prijs per persoon of per week?

Na het invoeren van de aankomstdatum, de verblijfsduur en het aantal personen ziet u de prijs voor de gehele reisduur en het aantal reizigers.

2. Hoe en wanneer betaal ik mijn vakantiewoning?

De betalingsvoorwaarden variëren, dit is afhankelijk van de accommodatie en de aanbieders. Gedetailleerde informatie vindt u in het boekingsformulier onder de objectbeschrijving onder „Betalingswijze“ of in de Algemene Voorwaarden van het object.

Over het algemeen wordt na de boeking om een aanbetaling van 20-30% gevraagd. Het overige bedrag wordt in 4 tot 7 weken voor het vertrek of gedeeltelijk ter plaatse betaald.

3. Moet ik de gegevens van mijn creditcard invoeren?

Indien u onder de kop „Betalingswijze“ alleen „Creditcard“ kunt kiezen, dan zijn uw creditcardgegevens nodig voor de reservering.De creditcard dient niet onder dezelfde naam te worden geregistreerd als die u hebt opgegeven onder de „Contact data“.

De betalingvoorwaarden worden vastgesteld door de aanbieder van de vakantiewoning, Uitzonderingen zijn niet mogelijk. Indien u niet in het bezit bent van een creditcard, dan helpt onze klantenservice u graag met een alternatief aanbod waarbij andere betalingsmogelijkheden worden geaccepteerd. Onze contactgegevens vindt u hier.

Tip: Boekt op korte termijn, dan kan u vaak alleen nog met een creditcard betalen.

4. Worden mijn gegevens echt veilig doorgegeven?

Om ervoor te zorgen dat uw gegevens veilig worden verzonden, maakt CASAMUNDO gebruik van het Hypertext Transfer Protocol Secure (Secure Hypertext Transfer Protocol), oftewel HTTPS. Uw gegevens worden zo gecodeerd verzonden. Zij erkennen het gebruik van HTTPS in de URL waarop u zich bevindt wanneer u uw gegevens invoert, bijvoorbeeld: z.B. https://www.casamundo.nl/cm_object/?object=1040870&persons=2.

Als u uw data telefonisch doorgeeft, wordt deze direct ingevoerd en in een gecodeerde vorm verzonden.

Tip: Stuurt u ons om veiligheidsredenen uw creditcardgegevens alstublieft nooit per e-mail.

5. Wanneer en aan wie betaal ik de waarborgsom?

De borg wordt meestal contant betaald, deels met creditcard. Deze wordt gedeponeerd bij de eigenaar of de sleutelhouder. Uitzonderingen worden in de omschrijving van het object vermeld. Indien u de waarborgsom vooraf betaald heeft, dan krijgt u ongeveer 2 weken na vertrek weer terug.

Tip: Vaak worden de bijkomende kosten gelijk met de waarborgsom verrekend! Dan krijgt u uw aanbetaling verminderd met het bedrag van de bijkomende kosten terug.

6. Hoe hoog zijn de bijkomende kosten?

Indien de bijkomende kosten niet in een pakket zijn vastgelegd, dan is het bedrag afhankelijk van uw gebruik. Hoe hoog deze kosten uiteindelijk blijken te zijn hangt af van het vakantieland, de tijd van het jaar en de accommodatie. Wij raden u aan bij de sleuteloverdracht samen met de verhuurder de stand van de teller te noteren.

Tip: Staan de kosten in de Algemene Voorwaarden of in de beschrijving van het huis niet als exclusief aangegeven, dan zijn er ook geen bijkomende kosten.

7. Zijn er ook vroegboekprijzen en promoties?

Natuurlijk hebben wij ook vroegboek-, lastminute- en vele andere prijsacties! Deze worden voortdurend bijgewerkt en zijn in de totale prijs inbegrepen.

Tip: De actuele prijs wordt onder de kalender getoond, nadat u uw aankomstdatum, de verblijfsduur en het aantal personen heeft ingevoerd!

Vragen over de accommodatie

1. Waar vind ik het adres van de accommodatie?

CASAMUNDO hecht waarde aan het beschermen van de privacy van de eigenaar. Het exacte adres van de woning wordt dan ook samen met de reisdocumenten verzonden, ongeveer twee tot vier weken voor vertrek.

2. Hoe laat mag ik aankomen en hoe laat moet ik vertrekken?

Aankomsten worden meestal gehouden tussen 15 en 18 uur. Bij vertrek dient u de woning uiterlijk om 10 uur te verlaten. U vindt de exacte aankomst-en vertrektijden in uw reisdocumenten en meestal ook in de Algemene Voorwaarden die aan de accommodatie verbonden zijn, die u helemaal onderaan op de pagina van de beschrijving van het object kunt vinden.

Tip: Afwijkingen zijn mogelijk, maar dienen bevestigd te worden door de verhuurder. Neemt u hiervoor contact op met onze klantenservice.

3. Welke zaken behoren tot de basisuitrusting van de vakantiewoning en wat moet ik zelf meebrengen?

Een vakantiewoning is doorgaans uitgerust met servies, pannen, bestek, simpel kookgerei en minimaal 2 kookplaten, zodat u zelfstandig kunt leven. Speciale keukenartikelen zoals een slacentrifuge, blender, koffiezetapparaat, eierkoker, magnetron, oven enz. en kruiden, toiletpapier en schoonmaakmiddelen zijn geen onderdeel van de standaarduitrusting en dienen zelf meegebracht te worden, tenzij in de beschrijving van het object vermeld.

Lakens, handdoeken en theedoeken dienen ook zelf meegebracht te worden, tenzij anders vermeld.

4. Wie is verantwoordelijk voor de eindschoonmaak?

Meestal staat in de objectbeschrijving of een eindschoonmaak is inbegrepen of dat deze kan worden geboekt tegen een meeprijs. Als er niets wordt vermeld, dan dient deze in de regel zelf te worden uitgevoerd.

Tip: De eindreiniging is geen vervanging voor de basisreiniging! De woning wordt altijd schoon en opgeruimd overgedragen.

5. Waar vind ik de Algemene Voorwaarden voor mijn vakantiewoning?

De Algemene Voorwaarden vindt u als link onder de objectbeschrijving, gelijk onder de groene boekingsknop „Ja, ik heb de algemene voorwaarden voor dit object  gelezen en ga hiermee akkoord.“

Houdt u er rekening mee dat de algemene voorwaarden van accommodatie tot accommodatie variëren!

Vragen na de boeking

1. Wanneer ontvang ik de reisdocumenten?

Uw reisdocumenten respectievelijk de huurvoucher ontvangt u na ontvangst van de laatste betaling, ongeveer twee tot vier weken voor vertrek. Dit omvat ook het exacte adres van de vakantiewoning, de routebeschrijving en de contactgegevens van de verhuurder of van de plaatselijke serviceprovider.

Tip: Neem de uitgeprinte voucher beslist mee op vakantie! Wanneer u uw reisdocumenten vergeet kunnen wij bijvoorbeeld buiten de openingstijden van onze lokale partners niet garanderen dat wij u deze gegevens nogmaals kunnen verstrekken.

2. Wat moet ik doen als ik wil omboeken?

Gelieve ons schriftelijk per e-mail of via ons contactformulier te informeren over de verandering van de boeking. Geef hierbij uw reserveringsnummer aan en ben u ervan bewust dat omboekingen altijd op aanvraag gebeuren en vaak alleen tegen een vergoeding mogelijk zijn.

De tarieven voor het omboeken staan in het algemeen in de Algemene Voorwaarden. Indien voor een omboeking betaalt dient te worden, dan wordt u hierover door onze klantenservice geinformeert.

3. Hoe kan ik mijn boekingsgegevens veranderen?

Een correctie van de contactgegevens of het aantal personen (binnen de maximale bezetting) is in de meeste gevallen geen probleem. Neemt u hiervoor contact op met ons serviceteam en geeft u de correcte informatie aan.

Tip: Heeft u per ongeluk het verkeerde vakantiehuis geboekt of de verkeerde data ingevuld, neemt u dan NU contact met ons op! Wanneer u zich direct na het invoeren van de onjuiste data meldt, dan is het verwijderen van de boeking in veel gevallen nog mogelijk. In alle andere gevallen dient uw boeking gewijzigd of geannuleerd te worden

4. Ik moet mijn reservering annuleren, wat nu?

Annuleringen dienen over het algemeen schriftelijk te worden gedaan, doorgaans per e-mail of via ons contactformulier. Vermeld absoluut uw reserveringsnummer en houdt u er rekening mee dat annuleringskosten in rekening kunnen worden gebracht. Het bedrag kunt u vinden in de Algemene Voorwaarden onder de objectbeschrijving.

Wanneer u annuleringskosten dient te betalen dan worden deze verrekend met het bedrag dat u al betaald heeft. De annuleringsbevestiging en de -verklaring ontvangt u van de desbetreffende leverancier van de vakantiewoning.

Tip: Indien u een reis annuleringsverzekering heeft afgesloten en de reis annuleert met een reden die verzekert is (bijvoorbeeld ziekte of werkloosheid), dan worden de annuleringskosten die u heeft gemaakt vergoed door uw verzekeringsmaatschappij.

Uw vraag staat niet in deze lijst?
Wenst u een offerte op maat?
Heeft u vragen over een bepaald object?
Spreekt u liever met een persoonlijke adviseur in plaats van zelf online te boeken?

Onze klantenservice is mandag-vrijdag van 9-18 uur, zaterdag & zondag van 10-18 uur beschickbaar en staat u graag met raad en daad bij!
Wij verheugen ons op uw komst!

>> Gratis nummer: 0800 444 4022 of vanuit het buitenland via telefoonnummer +31 (0)20 - 894 55 63
>> E-mail: infonull@nullcasamundo.nl of gebruik ons contactformulier.

↑ boven 
Mijn CASAMUNDO

Hier staan uw Favorieten,
de onlangs bekeken vakantiehuizen en nog veel meer!